اخبار الفن

سعد الصغير: بتاجر مع ربنا … (فيديو)

أطل الفنان سعد الصغير في فيديو مباشر عبر صفحته بموقع Facebook للحديث عن واقعة قتل فتاة المنصورة نيرة أشرف أوتقديم نصائحه للشباب.

قال الصغير: “سر الكرم اللي بعيش فيه هو المتاجرة مع الله، وتاجروا مع ربنا بأعمال الخير والتبرعات وهيكرمكم، وأضاف : أنا مش بعرف أرقص ولا أغني لكن ربنا بيكرمني علشان بتاجر معاه”.

وعن واقعة قتل فتاة المنصورة، قال سعد الصغير: “عمر ما حد بيحب حد يموته، الولد ده أكيد كان شارب حاجة، وأنا لو هحاكمه مش هيكفيني فيه إعدام، محدش يقنعني إن الراجل ده كان في وعيه، لو هي قالت له مش عاوزاك يسألها ليه ولو فيه عيوب يصلحها”.

وتابع: أنا والله العظيم بروح أفراح بيفرقوا أكياس أي حاجة تتخيلوها في الدنيا وباخدها أرميها، تموّت عروسة كده لو بنتي وهيتشنق مليون مرة ناري مش هتبرد.

وأضاف: أكيد كان شارب لو مش شارب هياخد ويدي معاها، ولكل أم راقبي ابنك كتفيه ووديه للمصحة، أنا في الأفلام بمثل الحاجات دي وليا أصحابي بيشربوا الحاجات دي وبزعل عليهم ووشهم بيبقى معضم، ما حدش بيموت حد غير لما يكون واخد حاجة، حسبي الله ونعم الوكيل، وبعد ما يفوق هيقول ياريت اللي جرا ما كان.

انتشر مقطع فيديو صادم لفتاة تدعى نيرة أشرف تلقى مصرعها على يد زميلها طعنا بالسكين أمام جامعة المنصورة قبل أن يتمكن الأهالي من الإمساك به وتسليمه للشرطة.

وقال أحد شهود العيان، إن الطالب المتهم سدد طعنة لطالبة جامعة المنصورة في البطن أولا، وعندما سقطت على الأرض إنهال عليها لذبحها في الرقبة، وحاول الفرار بسرعة إلا أن بعض الطلاب أمسكوا به وخلال لحظات حضر أمن الجامعة وقيد يديه وراء ظهره، وقام عدد من الطلاب والأهالي بضربه ضربات قاسية، ظل ينزف على أثرها.

اقرأ أيضا:

بسمة وهبة تطالب محمد رمضان بمبادرة للشباب بسبب مقتل طالبة جامعة المنصورة

محامي MBC: سنطالب محمد رمضان بسداد 115 مليون جنيه للتعويض

فنانة تنهار باكية : ابني ضربني وباع هدومي عشان المخدرات

صدمة وغضب وانتقادات.. هكذا تفاعل النجوم مع حادث مقتل طالبة جامعة المنصورة

لا يفوتك: دنيا عبد العزيز تجيب على اسئلة في الفن: نصيحة لا تنسى من الفنان محمود مرسي وموقف لا ينسى مع معجب

[embedded content]

حمل آبلكيشن FilFan … و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5

رابط المصدر

الوسوم

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق